Poradenství
Uchazečům i zájemcům o zaměstnání je poskytována odborná pomoc a podpora při hledání vhodného uplatnění na trhu práce formou široké škály poradenských služeb. Všechny poradenské služby jsou nabízeny bezplatně. V současné době probíhají interně formou individuálních konzultací a skupinového poradenství a interně i externě formou poradenských programů.
Informační a poradenské středisko pro volbu a změnu povolání
Interní individuální poradenství
Jedná se poradenství cílené na konkrétního klienta, probíhá ve vztahu poradce - klient
-
poradenství pro volbu povolání
-
poradenství pro volbu rekvalifikace
-
poradenství pro zprostředkování vhodného zaměstnání
-
poradenství pro volbu přípravy k práci osob se zdravotním postižením
-
poradenství při výběru vhodných nástrojů aktivní politiky zaměstnanosti
-
poradenství při vytváření životopisu, motivačního dopisu, zlepšení sebeprezentace na trhu práce
Interní skupinové poradenství
Je realizováno v jednou nebo více dnech, celkový rozsah do 5 hodin
-
informační schůzky pro nově evidované uchazeče
-
poradenstvízaměřené na techniky hledání zaměstnání a sebeprezentaci na trhu práce, orientace na trhu práce, pracovněprávní gramotnost, finanční gramotnost a poradenství k podnikání
-
poradenské schůzky k výběru aktivit do individuálního akčního plánu
-
poradenství žákům základních škol k volbě a způsobu přípravy na povolání
-
poradenství studentům středních škol, vyšších odborných škol a vysokých škol k volbě a způsobu přípravy na povolání, ke vstupu na trh práce
Interní poradenské programy
Jedná se o vícedenní poradenskou činnost v celkovém rozsahu nad 5 hodin, která kombinuje individuální a skupinovou formu poradenství. Poradenské programy jsou zaměřené na skupiny klientů, kterým je věnována zvýšená péče – dlouhodobě nezaměstnaní, mladiství, absolventi, osoby se zdravotním postižením.
Externí poradenské činnosti
V současné době můžeme klientům nabídnout Bilanční diagnostiku, komplexní poradenský program s názvem Cesta k práci, poradenský program Finanční gramotnost a poradenský program Poradenství k podnikání.
Bilanční diagnostika
Rozsah 20 hodin
Kombinace skupinového a individuálního poradenství pod vedením psychologa.
Obsah:
- jedná se o komplexní posouzení schopností, dovedností, předpokladů a možností člověka pomocí různých psychodiagnostických metod
- cílem je zorientovat a zaměřit klienta v takové profesní oblasti, která je pro něj optimální a ekonomicky i společensky přijatelná
- výsledkem je podrobná závěrečná zpráva obsahující charakteristiku klienta, posouzení jeho možností a schopností k výkonu určitých profesí, případně předpokladů pro další vzdělání nebo rekvalifikaci a návrh pro jeho další profesní uplatnění
Cesta k práci
Rozsah 50 hodin
Obsah:
- sebepoznávání pro trh práce – rozvoj klíčových kompetencí pro trh práce, aktivizace, posílení sebevědomí
- komunikační dovednosti – zvládání emocí a trémy, zásady společenského chování, mezilidské vztahy
- sebeprezentace na trhu práce – životopis, motivační dopis, příprava na přijímací pohovor
- orientace na trhu práce – orientace v nabídce volných míst, portál MPSV, agentury práce
- hledání zaměstnání – techniky vyhledávání pracovních příležitostí, formy kontaktu a oslovování potenciálních zaměstnavatelů, virtuální sociální sítě a jejich rizika (práce s PC)
- pracovně právní poradenství, zákoník práce, pracovní smlouva, pracovní poměr, dohody o pracích konaných mimo pracovní poměr, uzavření a ukončení pracovního poměru
- finanční gramotnost – orientace v oblasti hospodaření se svým majetkem a penězi, zadluženost, osobní bankrot, možnosti oddlužení, kontakty na organizace a bezplatné poradny
- poradenství k podnikání – právní předpisy, podnikatelský plán, finanční plán, rizika podnikání, možnost podpory začínajících podnikatelů
Finanční gramotnost
Rozsah 16 hodin + 1 hodina individuálního poradenství pro každého účastníka
Obsah:
- rodinný rozpočet, principy dobrého hospodaření s penězi, základní finanční produkty, formy placení, internetové bankovnictví, bankovní identita
- zadlužení (rizika, dopady, prevence), vhodné řešení výpadků příjmů, oddlužení, exekuce, dluhové poradny, spoření, investování
- sociální a důchodové pojištění, státní sociální podpora a systém dávek, životní a existenční minimum, kompetentní instituce
- individuální poradenství zaměřené na oblast, které je pro konkrétního účastníka potřebná
Poradenství k podnikání
Rozsah 20 hodin
Obsah:
- předpoklady k podnikání, SWOT analýza předpokladů, kompetencí, schopností, dovedností, motivace a dalších předpokladů k podnikání, rodinné zázemí a případné dopady, výhody a nevýhody podnikání, rizika podnikání
- možnosti podnikání, od úvahy k podnikatelskému záměru, průzkum trhu, konkurence, distribuční síť, podmínky pro úspěšné podnikání, možnosti podpory (rekvalifikace a další služby poskytované ÚP ČR)
- nezbytné kroky k zahájení podnikání, legislativa, právní formy v podnikání, ekonomika a administrativa, podnikatelský plán, marketing, logistika, finanční plán
- vypracování vlastního reálného podnikatelského záměru
Do poradenských činností jsou uchazeči zařazováni poradkyněmi pro zprostředkování na základě požadavku nebo potřeby klienta.
Kontaktní osoby:
Plzeň-město | Bc. Jiřina Vojtová | 950 147 462 | jirina.vojtova@uradprace.cz |
Plzeň-sever | Mgr. Erika Juklová | 950 148 754 | erika.juklova@uradprace.cz |
Plzeň-jih | Mgr. Jana Šnebergerová | 950 147 461 | jana.snebergerova@uradprace.cz |
Domažlice | Markéta Kopečná, DiS. | 950 112 471 | marketa.kopecna@uradprace.cz |
Rokycany | Mgr. Hana Čechurová | 950 158 209 | hana.cechurova@uradprace.cz |
Klatovy | Věra Drmolová | 950 128 419 | vera.drmolova@uradprace.cz |
Sušice | Věra Těhleová, BBS | 950 128 202 | vera.tehleova@uradprace.cz |
Tachov | Bc. Oldřich Struček | 950 166 322 | oldrich.strucek@uradprace.cz |
Informační a poradenské středisko ÚP
Poskytuje aktuální informace z oblasti vzdělávání (síti středních, vyšších odborných a vysokých škol, studijních a učebních oborů, podmínkách přijímacího řízení, nárocích a požadavcích na jednotlivá povolání atd.) žákům základních škol, studentům a absolventům středních škol a jejich rodičům, uchazečům o zaměstnání i dalším zájemcům, jejichž současné vzdělání je nedostatečné nebo neodpovídá potřebám trhu práce.
Bližší informace naleznete ZDE.
Kontaktní osoby:
Plzeň | Jiřina Panušková, 950 149 415, jirina.panuskova@uradprace.cz |
Ing. Blanka Šímová, 950 148 767, blanka.simova@uradprace.cz | |
Plzeň-sever | Eva Laubrová, DiS., 950 149 421, eva.laubrova@uradprace.cz |
Dagmar Polívková, 950 148 477, dagmar.polivkova@uradprace.cz | |
Plzeň-jih | Mgr. Jana Šnebergerová, 950 147 461, jana.snebergerova@uradprace.cz |
Bc. Kateřina Krčková, tel. 950 147 470, katerina.krckova@uradprace.cz | |
Domažlice | Markéta Kopečná, DiS., 950 112 471, marketa.kopecna@uradprace.cz |
Rokycany | Mgr. Hana Čechurová, 950 158 208, hana.cechurova@uradprace.cz |
Bc. Martina Soukupová, 950 158 208, martina.soukupova1@uradprace.cz | |
Klatovy | Věra Drmolová, 950 128 419, vera.drmolova@uradprace.cz |
Jana Vlčková, 950 128 424, jana.vlckova1@uradprace.cz | |
Sušice | Věra Těhleová, BBS., 950 128 202, vera.tehleova@uradprace.cz |
Petra Faicová, BBS., 950 128 240, petra.faicova@uradprace.cz | |
Tachov | Bc. Oldřich Struček, 950 166 322, oldrich.strucek@uradprace.cz |
Tereza Strychová, 950 166 341, tereza.strychova@uradprace.cz |
Informační brožura „Čím budu?“ - přehled oborů středních škol Plzeňského kraje pro školní rok 2023/2024 je ke stažení ZDE (1.7 MB)
Informační akce pro rodiče a žáky v Plzeňském kraji:
Vzkazník 2019 „Lonští deváťáci letošním deváťákům“ je ke stažení ZDE (1.12 MB)
Loňští deváťáci odpovídají na otázky, které souvisí s přechodem ze základní školy na školu střední.
V rámci pilotního ověřování dotazník vyplnilo 709 žáků ze 13 středních škol Plzeňského kraje.
Poslední aktualizace: 20. 10. 2022