Poslední aktualizace:   15. března 2019
Zaměstnavatelé jsou oprávněni požadovat od krajských poboček Úřadu práce ČR:
- informace a poradenství v otázkách spojených se zaměstnáváním osob se zdravotním postižením,
 - součinnost při vyhrazování pracovních míst zvláště vhodných pro osoby se zdravotním postižením,
 - spolupráci při vytváření vhodných pracovních míst pro osoby se zdravotním postižením,
 - spolupráci při řešení individuálního přizpůsobování pracovních míst a pracovních podmínek pro osoby se zdravotním postižením.
 
Zaměstnavatelé jsou povinni
- rozšiřovat podle svých podmínek a ve spolupráci s lékařem poskytovatele pracovnělékařských služeb možnost zaměstnávání osob se zdravotním postižením individuálním přizpůsobováním pracovních míst a pracovních podmínek a vyhrazováním pracovních míst pro osoby se zdravotním postižením,
 - spolupracovat s krajskou pobočkou Úřadu práce ČR při zajišťování pracovní rehabilitace,
 - vést evidenci zaměstnávaných osob se zdravotním postižením; evidence obsahuje údaje o důvodu, na základě kterého byla uznána osobou se zdravotním postižením,
 - vést evidenci pracovních míst vyhrazených pro osoby se zdravotním postižením.