Bezpečnostní opatření v souvislosti s COVID-19

6. 4. 2020

V souvislosti se zavedením preventivních opatření Úřadu práce ČR (dále jen "ÚP ČR") s cílem zamezit šíření koronaviru a zajistit ochranu klientů a zaměstnanců, se ruší všechny naplánované osobní kontakty v případě uchazečů a zájemců o zaměstnání na ÚP ČR. K novému osobnímu jednání budou klienti vyzváni telefonicky, emailem, event. písemně. V rámci nepojistných sociálních dávek ÚP ČR vyhodnotí konkrétní situaci klienta, který má už dohodnutý termín, a případně ho přeobjedná. V případě potřeby komunikujte s ÚP ČR elektronicky, prostřednictvím telefonu, popř. prostřednictvím poštovních služeb. Osobní kontakt je možný pouze výjimečně, po předchozím elektronickém objednání (e-mail) nebo telefonické domluvě.

ÚP ČR umožňuje veřejnosti, aby si vyřídila většinu svých záležitostí online, a zavádí organizační opatření s cílem snížit riziko šíření nákazy koronavirem.

Na úřadu práce ČR je možné vyřídit většinu záležitostí elektronicky. Přistupuje proto s účinností od 16. března 2020 k některým organizačním změnám, které omezí osobní kontakt s veřejností a eliminují tak riziko šíření nákazy koronavirem jak v případě klientů, tak i samotných zaměstnanců úřadu. Přijatá opatření nebudou mít dopad na poskytování služeb klientům.

V důsledku maximální snahy o zajištění ochrany zdraví veřejnosti i zaměstnanců a současně všech klíčových činností, zejména pak evidence uchazečů o zaměstnání, řádné výplaty dávek a podpor, přistupuje ÚP ČR k následujícím organizačním opatřením:

  • ÚP ČR vyzývá veřejnost, aby s jeho zaměstnanci komunikovala primárně elektronicky, prostřednictvím telefonu nebo provozovatele poštovních služeb.
  • ÚP ČR rovněž žádá klienty, aby důsledně zvážili, zda je nutné realizovat podání, která není možné učinit elektronicky, okamžitě. Zaměstnanci ÚP ČR jsou připraveni konzultovat s lidmi jednotlivé případy „na dálku“ a najít jiná vhodná řešení, bez negativních dopadů na veřejnost.
  • Tiskopisy a další důležité dokumenty mohou lidé odevzdat také do schránek umístěných obvykle při vstupu na příslušné kontaktní pracoviště ÚP ČR, případně na jiném viditelně označeném místě.
  • Výplata dávky v hotovosti nebo v poukázkách proběhne v případě jednotlivých klientů po předchozí telefonické domluvě.
  • Osobní jednání bude umožněno po předchozím objednání.

Žádosti, které si klienti běžně vyřizují na příslušném kontaktním pracovišti ÚP ČR, je možné zaslat též e-mailem, a to i bez zaručeného elektronického podpisu. Přílohou takového emailu může být sken/fotografie s dokladovanou skutečností (např. sken/fotografie žádosti o dávku s podpisem, sken/fotografie uhrazených nákladů na bydlení apod.). Pokud klient touto cestou požádá o jakoukoli podporu/dávku vyplácenou ÚP ČR, je nutné, aby do žádosti uvedl také své telefonní a emailové spojení. Zaměstnanci ÚP ČR jej tak, v případě nutnosti, mohou kontaktovat a předejít případným nesrovnalostem.

Další důležité informace ke koronaviru zde