Odborné praxe pro mladé do 30 let v Jihomoravském kraji
CZ.1.04/2.1.00/70.00068
Tento projekt je financován z Evropského sociálního fondu prostřednictvím Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost a státního rozpočtu ČR.
Výběr klientů i příjem žádostí na SÚPM vyhrazené do projektu Odborné praxe pro mladé do 30 let v Jihomoravském kraji byl ukončen k 1. 6. 2015.
Projektu se zúčastnilo více jak 1300 klientů Úřadu práce ČR a podařilo se realizovat více než 1000 odborných praxí.
Start navazujícího projektu a obnovení příjmu žádostí na SÚPM vyhrazené je možné očekávat na přelomu roku 2015/2016.
Cíl projektu
Jádrem projektu je poskytnout mladým lidem prostřednictvím praxe přímo u zaměstnavatelů kvalitní a dlouhodobé zaměstnání.
Výsledky projektu
Výsledky projektu naleznete zde (1 B) v dokumentu
Předpokládaný termín realizace
červenec 2013 – listopad 2015
Realizátor projektu
Úřad práce ČR - krajská pobočka v Brně
Spolupráce se zaměstnavateli
Praxe klientů projektu je možné realizovat u zaměstnavatelů v soukromé sféře i ve veřejné správě s výjimkou organizačních složek státu a státních příspěvkových organizací (kde je poskytování příspěvku vylučuje § 107 odst. 2 zákona o zaměstnanosti).
Cílová skupina
Uchazeči a uchazečky o zaměstnání do 30 let věku, s pracovní zkušeností do 2 let od ukončení studia nebo přípravy na povolání.
Odborné praxe pro mladé
Plánovaný počet odborných praxí je 845. Odborné praxe u zaměstnavatelů probíhají na základě uzavřené Dohody o vyhrazení společensky účelného pracovního místa (SÚPM) s Úřadem práce ČR – krajskou pobočkou v Brně. Součástí dohody bude plán, obsah a harmonogram praxe.
Zaměstnavatelům, s nimiž ÚP podepíše dohody, bude přiznán příspěvek formou SÚPM ve standardní výši 16 080 Kč, v ojedinělých případech až do výše 20 100 Kč měsíčně (celkové mzdové náklady, včetně odvodů zaměstnavatele) po dobu minimálně 3 měsíců.
Zaměstnavatel dále může vyčlenit pracovníka (mentora), který bude dohlížet na plnění plánu odborné praxe a zároveň bude, max. po dobu prvních 4 měsíců praxe, zaškolovat účastníka praxe.
Další aktivity projektu
ŘÍZENÍ A ADMINISTRACE PROJEKTU
Sběr průběžných dat a informací o projektu financovaném z prostředků ESF a státního rozpočtu, dohled nad čerpáním finančních prostředků a jejich maximálním efektivním využitím.
VÝBĚR KLIENTŮ PROJEKTU
Dle požadavků zaměstnavatelů na předem vytypované pracovní pozice. Plánovaný počet klientů – min. 1200.
PORADENSKÉ ČINNOSTI
Individuální poradenství. Skupinové poradenství. Pracovní diagnostika (min. 300 klientů).
REKVALIFIKACE
Zaměření na výkon konkrétní pracovní činnosti požadovaný zaměstnavatelem a počítačovou gramotnost (získání certifikátu ECDL). Plánovaný počet rekvalifikací – 150.
DOPROVODNÉ AKTIVITY
Příspěvek na úhradu nutných nákladů spojených s účastí klienta na vybraných aktivitách projektu (cestovné, zdravotní vyšetření, výpis z rejstříku trestů).
Informace o projektu na webových stránkách ESF
http://www.esfcr.cz/projekty/odborne-praxe-pro-mlade-do-30-let-v-jihomoravskem-kraji
Informace pro zaměstnavatele
Za účelem získání informací o projektu (podrobný popis podmínek účasti v projektu; podrobný popis průběhu účasti firmy v projektu; jaké skutečnosti je třeba doložit; seznam dokumentů, které firma musí vyplnit; jaké jsou výše příspěvků firmám; jak probíhá proces schvalování žádosti o příspěvek aj.) prosím kontaktujte odborné pracovníky trhu práce a poradenství dle okresů. Na tyto zaměstnance se také obracejte s žádostmi o vstup do projektu, rovněž při řešení administrativních záležitostí, jež se projektu dotýkají (kromě finanční administrativy).
Odborní pracovníci trhu práce a poradenství:
Blansko | Bc. Renata Válková, Dis. Vodní 1992/9, 678 01 Blansko 1 | 950 103 439 778 448 613 | renata.valkova1@bk.mpsv.cz |
Brno-město | Bc. Zbyněk Polách Šujanovo nám. 3, 602 00 Brno Adresa pro doručování: Polní 1011/37 659 59 Brno | 950 104 407 778 448 607 | zbynek.polach@bm.mpsv.cz |
Brno-venkov | Bc. Luděk Švec Šujanovo nám. 3, 602 00 Brno Adresa pro doručování: Polní 1011/37 659 59 Brno | 950 104 406 778 448 606 | ludek.svec@bm.mpsv.cz |
Brno-město | Mgr. Tomáš Indra Šujanovo nám. 3, 602 00 Brno Adresa pro doručování: Polní 1011/37 659 59 Brno | 950 104 447 778 448 605 | tomas.indra@bm.mpsv.cz |
Břeclav | Bc. Pavel Mužík Fintajslova 1976/7 690 02 Břeclav | 950 107 424 778 448 612 | pavel.muzik@bv.mpsv.cz |
Hodonín | Bc. Nikola Bajová Lipová alej 3846/8, 695 38 Hodonín | 950 115 471 778 448 609 | nikola.bajova@ho.mpsv.cz |
Vyškov | Mgr. Martina Konečná Marková Palánek 375/3a, 682 01 Vyškov 682 01 Vyškov 1 | 950 174 324 778 448 603 | martina.markova@vy.mpsv.cz |
Znojmo | Bc. Soňa Podlipná náměstí Svobody 2889/8, 669 02 Znojmo 2 | 950 176 250 778 448 604 | sona.podlipna@zn.mpsv.cz |
Finanční administrativu zajišťují, informace, které se k ní vážou, podávají:
finanční manažerka | Ing. Lada Vlčková Šujanovo nám. 3, 602 00 Brno Adresa pro doručování: Polní 1011/37 659 59 Brno | 950 104 449 778 448 601 | lada.vlckova@bm.mpsv.cz |
odborný finanční pracovník | Lujza Mokrá Šujanovo nám. 3, 602 00 Brno Adresa pro doručování: Polní 1011/37 659 59 Brno | 950 104 474 778 448 610 | lujza.mokra@bm.mpsv.cz |
odborný finanční pracovník | Nikola Bernardová Šujanovo nám. 3, 602 00 Brno Adresa pro doručování: Polní 1011/37 659 59 Brno | 950 104 473 778 448 611 | nikola.bernardova@bm.mpsv.cz |
odborný finanční pracovník | Michaela Křivánková Šujanovo nám. 3, 602 00 Brno Adresa pro doručování: Polní 1011/37 659 59 Brno | 950 104 405 778 448 608 | michaela.krivankova@bm.mpsv.cz |
koordinátor projektu
Ing. Romana Valigurová | Šujanovo nám. 3, 602 00 Brno Adresa pro doručování: Polní 1011/37 659 59 Brno | 950 104 443 778 448 602 | romana.valigurova@bm.mpsv.cz |
Žádost o SÚPM
Informační plakát
Ostatní dokumenty
- Pokyny k vyúčtování mzdových nákladů-mentor (313.62 kB)
- Pokyny k vyúčtování SÚPM (407.83 kB)
- Vyúčtování mzdových nákladů-mentor (110.5 kB)
- Vyúčtování mzdových nákladů a pracovní výkaz mentora pro dohody platné od 1. 8. 2014 (291.5 kB)
- Vyúčtování mzdových nákladů-SÚPM (99 kB)
- Žádost o poskytnutí příspěvku na úhradu mzdových nákladů mentora (103.5 kB)
- Pracovní výkaz-mentor (97 kB)
- Plán realizace odborné praxe (273.44 kB)
- Průběžné hodnocení odborné praxe (266.1 kB)
- Závěrečné hodnocení odborné praxe (266.03 kB)
- Osvědčení o absolvování odborné praxe (70.5 kB)
- Vyúčtování mzdových nákladů a pracovní výkaz mentora (99 kB)
- Vyúčtování mzdových nákladů na mentora - bez vzorečků (98 kB)
- Charakteristika zaměstnavatele (97.53 kB)
- Vyúčtování mzdových nákladů a pracovní výkaz mentora - úvazky (293 kB)
- Vyúčtování mzdových nákladů SÚPM - pro dohody uzavřené od 8.4.2014 (96.82 kB)
- Statistika - Odborné praxe v JmK (366.47 kB)
- Vyúčtování SÚPM vyhrazené - pro dohody uzavřené od 5. 2. 2015 (93.5 kB)
- Statistika mapující realizaci projektu (469.1 kB)