Poslední aktualizace: 2. října 2025
Jaké jsou výhody Klientské zóny Jenda?
- Jednoduché ovládání – intuitivní rozhraní zvládne každý, bez zbytečných složitostí.
- Úspora času – žádné fronty ani čekání, vše vyřídíte pohodlně online.
- Přímá komunikace s úřadem práce – pište, posílejte dokumenty a sledujte odpovědi kdykoliv a odkudkoliv.
- Bezpečné přihlášení – přístup přes Bank iD nebo MojeID zaručuje maximální bezpečnost.
- Přehled o žádostech a dokumentech – mějte vše důležité na jednom místě.
Co vyřídíte v Klientské zóně Jenda?
- Žádost o zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání
- Žádost o podporu v nezaměstnanosti
- Žádost o rodičovský příspěvek
- Žádost o dávku státní sociální podpory
První kroky
Pro první přihlášení budete potřebovat svou Identitu občana nebo Bankovní identitu.
- Založte si Identitu občana snadno a rychle.
- Stáhněte si do telefonu zdarma aplikaci Jenda v App Store nebo Google Play.
- Klientská zóna Jenda se ovládá jednoduše a intuitivně.
| Načíst QR kód do App Store | Načíst QR kód do Google Play |
![]() | ![]() |
Jak probíhá první kontakt s Úřadem práce ČR a další spolupráce?
- Celým procesem vás názorně provede krátké video.
Potřebujete vědět více?
- Připravili jsme pro vás přehled nejčastějších otázek a odpovědí.
Osobní komunikace s úřadem práce
Musím mít bankovní identitu, abych si mohl/a podat žádost o zprostředkování zaměstnání nebo podporu v nezaměstnanosti?
- Aplikace JENDA není třeba se bát, používání je jednoduché, návodné a vše vyřídíte rychle z pohodlí domova.
- Pokud přesto z jakéhokoli důvodu nechcete využít možnosti podání žádosti on-line, můžete přijít osobně na kontaktní pracoviště Úřadu práce nebo na vybraných pobočkách České pošty, kde Vám rádi pomůžeme s podáním žádostí.
Mohu docházet na jinou pobočku Úřadu práce, než v místě mého trvalého bydliště?
- Ano, můžete. Naše kolegyně a kolegové Vám rádi pomohou v místě, kde se skutečně zdržujete, a nemusí se jednat nutně o trvalé bydliště.
Pokud podám žádost přes aplikaci Jenda, znamená to, že již nemusím docházet na Úřad práce osobně?
- Podání žádosti elektronickou formou je snadné a ušetří Vám čas.
- Následně se ale musíme potkávat i osobně.
- Konkrétní datum a čas dostanete vždy s předstihem podle Vámi zvolené formy komunikace - může to být v aplikaci Jenda, prostřednictvím datové schránky, nebo poštou.
Používání aplikace Jenda
Zaregistroval/a jsem se v aplikaci Jenda a dostal/a jsem výzvu z Úřadu práce z jiného města, než ve kterém bydlím. Je to v pořádku, nebo se jedná o chybu?
- Je to v pořádku. Abychom urychlili vyřízení, zpracovává žádosti nově tým kolegyň a kolegů z celé republiky.
- Důležité je na výzvu co nejdříve zareagovat. Poté, co budete zařazen/a do evidence uchazečů o zaměstnání, bude evidence předána na Vámi požadované pracoviště uvedené v žádosti.
Podal/a jsem si žádost přes aplikaci Jenda. Za jak dlouho a jakou formou se mi ozvete zpátky?
- Pokud jste podával/a žádost prostřednictvím aplikace Jenda, budeme s Vámi komunikovat jeho prostřednictvím.
- Doporučujeme proto pravidelně JENDU kontrolovat, ať víte, když Vám zašleme výzvu k doložení dokumentů, nebo k osobní návštěvě kontaktního pracoviště.
- Doporučujeme sledovat oddíl "Povinnosti k vyřízení", kde najdete záložky: "Potřebujeme od vás doložit" a "Výzvy od úřadu práce".
Podal jsem žádost přes aplikaci Jenda a nikdo z Úřadu práce mě zatím nekontaktoval. Jsem správně zaregistrovaný/á?
- Zkontrolujte si, zda Vám dorazilo Osvědčení o podání žádosti.
- Pokud ano, je vše v pořádku. Nyní vyčkejte na zprávu od Úřadu práce, ve které dostanete další instrukce a informace.
- Prosíme o trpělivost, protože žádostí vyřizujeme spoustu. Kdykoliv se můžete podívat do JENDY, v jaké fázi je vaše žádost.
Mám potíže s přihlášením do aplikace Jenda, nebo s nahráváním dokumentů. Co mám dělat?
- Technika se s námi někdy nechce kamarádit a příčin může být celá řada.
- Ze všeho nejdříve zkontrolujte své připojení, jestli není slabé či pomalé.
- Dále prověřte nastavení takzvaných cookies ve svém prohlížeči. Je třeba, aby byly povoleny, případně je můžete v nastavení promazat. Aplikaci Jenda také můžete zkusit otevřít v jiném prohlížeči.
- Pokud se vám nepodaří problém vyřešit, vždy Vám rádi pomůžeme osobně na nejbližším kontaktním pracovišti Úřadu práce.
Jak mohu prostřednictvím aplikace Jenda nahlásit nějakou změnu, nebo doložit chybějící dokument?
- Je to snadné. V detailu žádosti vyberte záložku "Nahlásit změnu/doložit dokument", vyberte z nabídky druh změny a doklad nahrajte.
- Na konci nezapomeňte vše potvrdit tlačítkem "Hotovo".
Termíny
Za jak dlouho od podání žádosti v aplikaci Jenda mě budete kontaktovat ohledně termínu schůzky? Již je to několik dnů a nikdo se mi neozval.
- Pokud Vám přišlo Osvědčení o podání žádosti, pak jsme Vaši žádost v pořádku dostali.
- Uděláme maximum pro to, abychom se Vám ozvali co nejdříve.
- Prosíme o pochopení, že nemůžeme zareagovat obratem, jelikož žádostí dostáváme hodně.
Kdy dostanu potvrzení o vedení v evidenci?
- Potvrzení dostanete poté, co Vás zařadíme do evidence uchazečů o zaměstnání, to obvykle trvá 10-15 dnů od podání žádosti.
- Potvrzení obdržíte do JENDY, datové schránky, osobně, popř. poštou, podle toho, jaký komunikační kanál jste si při registraci zvolil/a.
Dokumenty a potvrzení
Jaké doklady budu potřebovat při podání žádosti na Úřadu práce?
- Pro podání žádostí Vám bude stačit platný doklad totožnosti, tedy občanský průkaz, nebo pas.
- Další dokumenty můžete doložit později, ale doporučujeme je vzít s sebou pro urychlení procesu zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání.
- Budeme potřebovat doklad o způsobu ukončení posledního zaměstnání, nebo doklad o ukončení poslední činnosti či náhradní doby, tedy například doklad o ukončení studia, potvrzení o době trvání účasti na důchodovém pojištění a o vyměřovacím základu, potvrzení o pobírání invalidního důchodu pro invaliditu třetího stupně, apod.
- Nezbytné informace pro posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti si umíme zajistit také od České správy sociálního zabezpečení.
Jakým způsobem mohu doložit požadované dokumenty?
- Možností je celá řada.
- Můžete je nahrát do aplikace Jenda, zaslat je datovou schránkou, e-mailem, poštou, nebo nám je donést osobně na kontaktní pracoviště.
Potřebuji nahlásit změnu nebo doložit chybějící dokument a nemám možnost použít aplikaci Jenda, jak to mám udělat?
- Změnu oznamte, nebo doklad doručte prostřednictvím datové schránky, poštou, e-mailem, nebo osobně na kontaktní pracoviště ÚP.
Mohu se přihlásit do evidence, když ještě nemám doklady od zaměstnavatele, u něhož mi skončil pracovní poměr?
- Ano, můžete.
- Informace o předchozím pracovním poměru si zjistíme sami, případně Vás vyzveme k doložení později.
V minulosti jsem byl v evidenci Úřadu práce a zaměstnavatel po mně chce potvrzení o vedení evidenci. Já potvrzení nemohu najít. Co mám dělat?
- Potvrzení vystavujeme vždy při ukončení evidence.
- Pokud jste ho dostal/a v minulosti a nemůžete ho najít, rádi Vám na požádání vystavíme nové.
Co vše je potřeba doložit, pokud jsem společníkem nebo jednatelem ve firmě?
- Doložte prosím "Smlouvu o výkonu funkce", pokud ji máte sepsanou, a čestné prohlášení, zda vykonáváte mimo pracovněprávní vztah k dané společnosti činnost, za kterou jste odměňován.
- Dokumenty můžete nahrát do aplikace Jenda, zaslat datovou schránkou, poštou, nebo doručit osobně na kontaktní pracoviště Úřadu práce.
Musím mít bankovní identitu, abych si mohl/a podat žádost o zprostředkování zaměstnání nebo podporu v nezaměstnanosti?
- Pokud budete podávat žádost prostřednictvím aplikace Jenda, je bankovní identita jednou z možností pro přihlášení.
- Dále můžete využít například mobilní klíč eGovernmentu, eObčanku nebo NIA ID (identifikační prostředek založený na kombinaci jména, hesla a SMS kódu).
- Pokud se rozhodnete využít asistovaného podání na kontaktním pracovišti Úřadu práce, žádnou z výše uvedených možností přihlášení nebudete potřebovat.
Podpora v nezaměstnanosti
Za jak dlouho dostanu podporu, když se zaregistruji do evidence Úřadu práce?
- Abyste získali podporu, je potřeba vedle žádosti o zprostředkování zaměstnání zažádat i o podporu v nezaměstnanosti.
- Po podání žádostí proběhne správní řízení, ve kterém posoudíme, zda splňujete podmínky pro přiznání podpory.
- V případě, že Vás zařadíme do evidence uchazečů o zaměstnání a přiznáme podporu v nezaměstnanosti, vyplatíme Vám finanční prostředky v nejbližším výplatním termínu po nabytí právní moci rozhodnutí o přiznání podpory v nezaměstnanosti.
- Podporu vyplácíme zpětně, tedy vždy za předcházející měsíc.
Kdy obdržím na účet podporu v nezaměstnanosti?
- Výplatu podpory v nezaměstnanosti Vám zašleme v nejbližším výplatním termínu poté, co rozhodnutí o přiznání podpory v nezaměstnanosti nabyde právní moci.
- Rozhodnutí nabývá právní moc po uplynutí 15 dnů od převzetí žádosti.
- Podporu vyplácíme zpětně, tedy vždy za předcházející měsíc.
Mohu si v době, kdy jsem veden/a v evidenci uchazečů o zaměstnání, přivydělat?
- Můžete, ale jen za určitých podmínek.
- Přivýdělek je možný pouze na základě pracovního či služebního poměru, nebo na základě dohody o pracovní činnosti a zároveň Vaše měsíční odměna nesmí přesáhnout polovinu hrubé minimální mzdy, tj. pro rok 2025 nepřesáhne částku 10.400,- Kč hrubého.
- Pokud budete mít uzavření vice smluv současně, pak se výdělky z jednotlivých smluv sčítají.
- Je důležité myslet na to, že po dobu trvání pracovní smlouvy, služebního poměru nebo dohody o pracovní činnosti Vám nebude vyplácena podpora v nezaměstnanosti. Bohužel není možné vykonávat jakoukoli činnost na dohodu o provedení práce.
Ostatní
Co mám dělat, když nemám bankovní identitu ani identitu občana a tím pádem se nedostanu do aplikace Jenda?
- Pokud jste si při podání žádostí zvolil/a jiný komunikační kanál než aplikaci Jenda, budeme Vás kontaktovat Vámi zvoleným způsobem.
Kde mohu získat právní pomoc například ohledně ukončení pracovního poměru, nároku na odstupné a dalších pracovněprávních záležitostí? Kolik to stojí?
- V místě svého bydliště můžete využít bezplatné právní poradenství, nebo kontaktovat Státní úřad inspekce práce (SÚIP).
Mohu se přihlásit do evidence, když jsem v pracovní neschopnosti?
- Žádost o zprostředkování zaměstnání je možné podat následující den po skončení dočasné pracovní neschopnosti.
- V době dočasné pracovní neschopnosti Vás bohužel nemůžeme zařadit mezi uchazeče o zaměstnání.
Mohlo by vás zajímat
Příspěvek na bydlení projde před příchodem dávky státní sociální pomoci poslední prolongací
Online žádost o zprostředkování zaměstnání - Jaké dokumenty k podání žádosti budete potřebovat a jak tyto dokumenty přes Jendu doložit, zjistíte ve videu
Online žádost o podporu v nezaměstnanosti - Jaké dokumenty k podání žádosti budete potřebovat a jak tyto dokumenty přes Jendu doložit, zjistíte ve videu

