Měníte práci? Komunikujte s úřadem práce online

Využijte k tomu Klientskou zónu Jenda a ušetřete si čas i papírování. Přihlaste se do ní na našem webu nebo si stáhněte aplikaci přímo do svého telefonu.

Jaké jsou výhody Klientské zóny Jenda?

  • Jednoduché ovládání – intuitivní rozhraní zvládne každý, bez zbytečných složitostí.
  • Úspora času – žádné fronty ani čekání, vše vyřídíte pohodlně online.
  • Přímá komunikace s úřadem práce – pište, posílejte dokumenty a sledujte odpovědi kdykoliv a odkudkoliv.
  • Bezpečné přihlášení – přístup přes Bank iD nebo MojeID zaručuje maximální bezpečnost.
  • Přehled o žádostech a dokumentech – mějte vše důležité na jednom místě.

Co vyřídíte v Klientské zóně Jenda?

  • Žádost o zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání
  • Žádost o podporu v nezaměstnanosti
  • Žádost o rodičovský příspěvek
  • Žádost o přídavek na dítě
  • Žádost o příspěvek na bydlení

První kroky

Pro první přihlášení budete potřebovat svou Identitu občana nebo Bankovní identitu.

Načíst QR kód do App Store Načíst QR kód do Google Play

Vstoupit do Klientské zóny Jenda

Jak probíhá první kontakt s Úřadem práce ČR a další spolupráce?

  • Celým procesem vás názorně provede krátké video.

Potřebujete vědět více?

  • Připravili jsme pro vás přehled nejčastějších otázek a odpovědí.

Osobní komunikace s úřadem práce

  • Aplikace JENDA není třeba se bát, používání je jednoduché, návodné a vše vyřídíte rychle z pohodlí domova.
  • Pokud přesto z jakéhokoli důvodu nechcete využít možnosti podání žádosti on-line, můžete přijít osobně na kontaktní pracoviště Úřadu práce nebo na vybraných pobočkách České pošty, kde Vám rádi pomůžeme s podáním žádostí.
  • Ano, můžete. Naše kolegyně a kolegové Vám rádi pomohou v místě, kde se skutečně zdržujete, a nemusí se jednat nutně o trvalé bydliště.
  • Podání žádosti elektronickou formou je snadné a ušetří Vám čas.
  • Následně se ale musíme potkávat i osobně.
  • Konkrétní datum a čas dostanete vždy s předstihem podle Vámi zvolené formy komunikace - může to být v aplikaci Jenda, prostřednictvím datové schránky, nebo poštou.

Používání aplikace Jenda

  • Je to v pořádku. Abychom urychlili vyřízení, zpracovává žádosti nově tým kolegyň a kolegů z celé republiky.
  • Důležité je na výzvu co nejdříve zareagovat. Poté, co budete zařazen/a do evidence uchazečů o zaměstnání, bude evidence předána na Vámi požadované pracoviště uvedené v žádosti.
  • Pokud jste podával/a žádost prostřednictvím aplikace Jenda, budeme s Vámi komunikovat jeho prostřednictvím.
  • Doporučujeme proto pravidelně JENDU kontrolovat, ať víte, když Vám zašleme výzvu k doložení dokumentů, nebo k osobní návštěvě kontaktního pracoviště.
  • Doporučujeme sledovat oddíl "Povinnosti k vyřízení", kde najdete záložky: "Potřebujeme od vás doložit" a "Výzvy od úřadu práce".
  • Zkontrolujte si, zda Vám dorazilo Osvědčení o podání žádosti.
  • Pokud ano, je vše v pořádku. Nyní vyčkejte na zprávu od Úřadu práce, ve které dostanete další instrukce a informace.
  • Prosíme o trpělivost, protože žádostí vyřizujeme spoustu. Kdykoliv se můžete podívat do JENDY, v jaké fázi je vaše žádost.
  • Technika se s námi někdy nechce kamarádit a příčin může být celá řada.
  • Ze všeho nejdříve zkontrolujte své připojení, jestli není slabé či pomalé.
  • Dále prověřte nastavení takzvaných cookies ve svém prohlížeči. Je třeba, aby byly povoleny, případně je můžete v nastavení promazat. Aplikaci Jenda také můžete zkusit otevřít v jiném prohlížeči.
  • Pokud se vám nepodaří problém vyřešit, vždy Vám rádi pomůžeme osobně na nejbližším kontaktním pracovišti Úřadu práce.
  • Je to snadné. V detailu žádosti vyberte záložku "Nahlásit změnu/doložit dokument", vyberte z nabídky druh změny a doklad nahrajte.
  • Na konci nezapomeňte vše potvrdit tlačítkem "Hotovo".

Termíny

  • Pokud Vám přišlo Osvědčení o podání žádosti, pak jsme Vaši žádost v pořádku dostali.
  • Uděláme maximum pro to, abychom se Vám ozvali co nejdříve.
  • Prosíme o pochopení, že nemůžeme zareagovat obratem, jelikož žádostí dostáváme hodně.
  • Potvrzení dostanete poté, co Vás zařadíme do evidence uchazečů o zaměstnání, to obvykle trvá 10-15 dnů od podání žádosti.
  • Potvrzení obdržíte do JENDY, datové schránky, osobně, popř. poštou, podle toho, jaký komunikační kanál jste si při registraci zvolil/a.

Dokumenty a potvrzení

  • Pro podání žádostí Vám bude stačit platný doklad totožnosti, tedy občanský průkaz, nebo pas.
  • Další dokumenty můžete doložit později, ale doporučujeme je vzít s sebou pro urychlení procesu zařazení do evidence uchazečů o zaměstnání.
  • Budeme potřebovat doklad o způsobu ukončení posledního zaměstnání, nebo doklad o ukončení poslední činnosti či náhradní doby, tedy například doklad o ukončení studia, potvrzení o době trvání účasti na důchodovém pojištění a o vyměřovacím základu, potvrzení o pobírání invalidního důchodu pro invaliditu třetího stupně, apod.
  • Nezbytné informace pro posouzení nároku na podporu v nezaměstnanosti si umíme zajistit také od České správy sociálního zabezpečení.
  • Možností je celá řada.
  • Můžete je nahrát do aplikace Jenda, zaslat je datovou schránkou, e-mailem, poštou, nebo nám je donést osobně na kontaktní pracoviště.
  • Změnu oznamte, nebo doklad doručte prostřednictvím datové schránky, poštou, e-mailem, nebo osobně na kontaktní pracoviště ÚP.
  • Ano, můžete.
  • Informace o předchozím pracovním poměru si zjistíme sami, případně Vás vyzveme k doložení později.
  • Potvrzení vystavujeme vždy při ukončení evidence.
  • Pokud jste ho dostal/a v minulosti a nemůžete ho najít, rádi Vám na požádání vystavíme nové.
  • Doložte prosím "Smlouvu o výkonu funkce", pokud ji máte sepsanou, a čestné prohlášení, zda vykonáváte mimo pracovněprávní vztah k dané společnosti činnost, za kterou jste odměňován.
  • Dokumenty můžete nahrát do aplikace Jenda, zaslat datovou schránkou, poštou, nebo doručit osobně na kontaktní pracoviště Úřadu práce.
  • Pokud budete podávat žádost prostřednictvím aplikace Jenda, je bankovní identita jednou z možností pro přihlášení.
  • Dále můžete využít například mobilní klíč eGovernmentu, eObčanku nebo NIA ID (identifikační prostředek založený na kombinaci jména, hesla a SMS kódu).
  • Pokud se rozhodnete využít asistovaného podání na kontaktním pracovišti Úřadu práce, žádnou z výše uvedených možností přihlášení nebudete potřebovat.

Podpora v nezaměstnanosti

  • Abyste získali podporu, je potřeba vedle žádosti o zprostředkování zaměstnání zažádat i o podporu v nezaměstnanosti.
  • Po podání žádostí proběhne správní řízení, ve kterém posoudíme, zda splňujete podmínky pro přiznání podpory.
  • V případě, že Vás zařadíme do evidence uchazečů o zaměstnání a přiznáme podporu v nezaměstnanosti, vyplatíme Vám finanční prostředky v nejbližším výplatním termínu po nabytí právní moci rozhodnutí o přiznání podpory v nezaměstnanosti.
  • Podporu vyplácíme zpětně, tedy vždy za předcházející měsíc.
  • Výplatu podpory v nezaměstnanosti Vám zašleme v nejbližším výplatním termínu poté, co rozhodnutí o přiznání podpory v nezaměstnanosti nabyde právní moci.
  • Rozhodnutí nabývá právní moc po uplynutí 15 dnů od převzetí žádosti.
  • Podporu vyplácíme zpětně, tedy vždy za předcházející měsíc.
  • Můžete, ale jen za určitých podmínek.
  • Přivýdělek je možný pouze na základě pracovního či služebního poměru, nebo na základě dohody o pracovní činnosti a zároveň Vaše měsíční odměna nesmí přesáhnout polovinu hrubé minimální mzdy, tj. pro rok 2025 nepřesáhne částku 10.400,- Kč hrubého.
  • Pokud budete mít uzavření vice smluv současně, pak se výdělky z jednotlivých smluv sčítají.
  • Je důležité myslet na to, že po dobu trvání pracovní smlouvy, služebního poměru nebo dohody o pracovní činnosti Vám nebude vyplácena podpora v nezaměstnanosti. Bohužel není možné vykonávat jakoukoli činnost na dohodu o provedení práce.

Ostatní

  • Pokud jste si při podání žádostí zvolil/a jiný komunikační kanál než aplikaci Jenda, budeme Vás kontaktovat Vámi zvoleným způsobem.
  • V místě svého bydliště můžete využít bezplatné právní poradenství, nebo kontaktovat Státní úřad inspekce práce (SÚIP).
  • Žádost o zprostředkování zaměstnání je možné podat následující den po skončení dočasné pracovní neschopnosti.
  • V době dočasné pracovní neschopnosti Vás bohužel nemůžeme zařadit mezi uchazeče o zaměstnání.

Mohlo by vás zajímat